Blog . Profile . Archive . Email  


آهستــــه رو

آهسته رو ... آرام تر ... ببين... بهشت را ببين. بهشتي را كه مردمانش به همت ساخته اند

 

استاندار گیلان از پایان عملیات احداث مرحله اول بندر چندمنظوره آستارا خبر داد و گفت: این واحد بندری تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد

آپلود عکس

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈکیهان هاشم نیاˈ روز یکشنبه در جریان بازدید از مجتمع بندر چندمنظوره آستارا با اشاره به پهلوگیری آزمایشی یک فروند کشتی دو هزار تنی در اسکله شماره یک این بندر افزود: با توجه به واقع شدن بندر آستارا در کریدور شمال ـ جنوب و مسیر شرق به غرب کشور، آثار راه اندازی این بندر در سطح ملی و بین المللی خواهد بود.

وی که در چهارمین سفر شهرستانی خود به آستارا سفر کرده، بیان کرد: با آغاز فعالیت بندر چند منظوره آستارا ، علاوه بر توسعه حمل و نقل و تجارت خارجی کشور، مسیر ترانزیت و تجارت خارجی نیز در منطقه شمال به طور چشمگیری کاهش یافته و موجب کاهش قیمت تمام شده کالاهای داخلی و صادراتی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به واقع شدن آستارا در مرز دریایی و خشکی استان ادامه داد: بندر چندمنظوره آستارا نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین بندر به استان های شمال غربی کشور و کشورهای واقع شده در غرب ایران و نیز سواحل شمالی و شرقی دریای خرز محسوب می شود.

وی با تاکید بر راه انداری منطقه ویژه اقتصادی مصوب شده آستارا در دو مجموعه داخل بندر و خارج از بندر با مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: تاکنون در خصوص اقدامات عملی منطقه ویژه اقتصادی آستارا کوتاهی شده و کوتاهی بیش از این قابل گذشت نیست.

هاشم نیا اضافه کرد: مسوولیت راه اندازی و مدیریت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با فرماندار شهرستان آستاراست و من همه مطالبات مربوط به این امر را از فرماندار شهرستان خواهم داشت.

وی همچنین خواستار چهار بانده کردن جاده آستارا به اردبیل در مسیر سخت گذر گردنه حیران شد و افزود: با راه اندازی بندر چندمنظوره آستارا ، چهاربانده شدن این مسیر جاده ای توجیه فنی و اقتصادی پیدا می کند.

هاشم نیا با اشاره به سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی برای احداث این بندر اظهار داشت: با راه اندازی بندر چندمنظوره، آستارا به معنای واقعی به شهری بندری تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا ، شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه که در حوزه مدیریت خدمات دریایی و بندری فعالیت می کند ، در اواخر سال 87 توانست برنده مزایده احداث و عهده داری 40 ساله بندر چندمنظوره آستارا شود و از این تاریخ عملیات ساخت این بندر آغاز شد.

احداث بندر چندمنظوره آستارا در مجموع با احتساب اراضی خشکی و دریایی در 55 هکتار طراحی شده و در طرح جامع این بندر، امکان پهلوگیری، تخلیه و بارگیری تمامی کشتی های تردد کننده دریای خزر پیش بینی شده است.

این بندر با بندرانزلی 200 کیلومتر و با بندر باکو جمهوری آذربایجان 300 کیلومتر فاصله دارد.

بندر تجاری آستارا که به منظور حمل و بارگیری کالا و فرآورده های نفتی و مسافری در دست ساخت است، با ظرفیت اسمی 5 / 3 میلیون تن بارگیری و تخلیه سالانه احداث می شود.

5 / 1 میلیون تن از محموله های تخلیه و بارگیری شده در این بندر شامل مواد سوختی و دو میلیون تن دیگر نیز شامل فعالیت های عمومی بندری خواهد بود.

 

نوشته شده در پنج شنبه 26 شهريور 1391برچسب:,ساعت 21:59 توسط علی| |


Power By: LoxBlog.Com